Velkommen

Velkommen til Helenes Lille Verden! Her kommer det litt av hvert.Gjerne noen oppskrifter,bilder og litt av livet mitt..hvem vet?Dere får følge med og se!

mandag 6. desember 2010

Oppskrift - Fylte pannekaker

I dag hadde vi fylte pannekaker til middag.Det er så utrolig godt.Så det er en gjenganger her hos oss.

Pannekakerøren kan dere velge selv.Jeg pleier å bruke denne :

4 egg
5 dl melk
3 dl hvetemel
litt salt

La svelle i 20 min.

Kjøttstuing:

1 kjøttdeig (trenger ikke bruke en hel pakke men vi velger å gjøre det hos oss)
1/2 løk
1/2 ts salt
1/4 ts pepper
1 ts oregano
1 liten boks tomatpure
1/2 paprika
1 knivsodd sukker
1/2 dl vann

+ ost til å ha på toppen av pannekakene før steking i ovn.

Slik gjør du det :

Pannekaker : Sikt hvetemel i en bolle og ha i salt.Ha så i eggene og melken.La svelle i 20 min.Stek som vanlig.
Kjøttstuing : Finnhakk løk og ha den og kjøttdeigen i stekepanne.Brun forsiktig.Ha i krydder,finhakket paprika og tomatpure.Så tar du i vannet og lar det surre litt.Når det er ferdig så legges fyllet på pannekakene og rulles sammen.Ha  litt ost på toppen og gratiner i ovnen på 200 grader til osten er smeltet.

Tips: Ta gjerne i de grønnsakene du vil ha i fyllet.Jeg bruker av og til litt ekstra grovhakket paprika, grovhakket løk og mais.I stedet for kjøttdeig kan man bruke karbonadedeig eller skinke.Det er bare til å prøve seg frem:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar